27 Nisan 2014 Pazar

E-sigara- 19.gün

Bir önceki yazımda anlattığım elektronik sigara maceramın 19. günündeyim.

İlk bir hafta içerisinde e-sigaradan başka 3 tek dal normal sigara içmiştim. 2 haftadır da sadece elektronik sigara içiyorum.

Durumum şöyle: Normal sigara kokusu duyduğumda hala canım istiyor, öyle tiksinme gibi bir durum yok.
Ancak e-sigaradan alınan terapatik nikotin sayesinde çok zorlayıcı bir istek olmuyor.
Birazcık irade ile de sadece e-sigaraya devam ediyorum.

En klasik ve olmazsa olmaz sigara içme anları olan yemeklerden sonra, kahve ile, içki ile vb durumlarda da e-sigarayla idare ediyorum. Bir zorlanma yaşamadım.

E-sigara likitinin nikotin seviyesini sırasıyla 18 mg- 9 mg ve en son 6 mg a düşürdüm. ( 1 ml'de). Günde 0,3-0,5 ml likit tüketiyorum. Ben zaten sigara içerken de en hafif sigaranın slim olanından içtiğim için ben daha kolay nikotini azalttım ama yoğun ve ağır sigara içicileri nikotin miktarını azaltmada bu kadar hızlı davranmasınlar.

Sigarayla aynı şey değil, kokusu da tadı da başka, yani aslında el alışkanlığı-dudak alışkanlığı-psikolojik alışkanlık ve nikotin alışkanlığı replasmanı yapıyor bir yerde. Ama koku da tat da sigara değil.

3. haftayı bitirmek üzereyken, ilk haftalara göre sigara isteğim daha azaldı.
Sabah uyanınca ciğerlerim daha sağlıklı.
Daha rahat nefes alıyorum.
Koku olmuyor.
Ağzımın tadı hakikaten değişmeye başladı, bazı şeyler daha lezzetli gelmeye başladı, bazılarıysa eskisi kadar güzel gelmiyor.

Benim amacım kalıcı e-sigara içmek değil, kendime eziyet çektirmeden yavaş yavaş sigaradan kurtulmak amaçlı e-sigaraya geçtim. Sanıyorum en geç 1 yıl içerisinde de bunu da bırakmış olurum. Amacım her ay nikotini biraz daha azaltarak en son sıfır nikotinli satılan likitlere geçmek ve en son da tamamen bırakmak.
Bu şekilde yavaş yaptığım için birden kilo alma gibi dertler de olmayacak gibi görünüyor. Ancak artan lezzet hissi nedeniyle canım eskisine göre daha fazla yemek istiyor.

Ben size arada bu konuda durum güncellemesi geçmeye devam edeceğim.
E-sigaraya geçecek olanlara tavsiyem, mutlaka alırken yedek batarya ve atomizer/clearomizer almaları. Ya da ikili satılan set sigaraları tercih etmeleri. Çünkü batarya bittiğinde zor durumda kalabilirsiniz, amaç eliniz normal sigaraya gitmesin :-)  Modele göre atomizer/clearomizer ise zaten sarf malzemesi, kullanıma göre 3-5 günde bir yenisi ile değiştiriliyor...

Bir önceki yazımda detaylarından bahsettiğim VG likitlerden Queen's markasının Captain Kid ve Fresh Deckhand sipariş etmiştim ( 6mg ). Captain Kidd çikolata ve naneli, aşırı derecede tatlı geldi,midem bulandı ve içemedim. Fresh Deckhand ise naneli ama daha denemedim. Captain Kidd'de boğaza vurum ve buhar üretimi yok denecek kadar az. Yani bir daha asla kullanmam.

Yurtdışından sipariş ettiğim Halo premium likitleri ile ilgili de mayıs ayı içerisinde sizleri bilgilendiriyor olacağım...



1 yorum:

demir CCre dedi ki...

Ben de 4 gun dur kullaniyorum e sigara joyetech marka aldim. Nikotin konusunda hala bi karar veremedim. Bazen 0.3luk bazen 0.9 luk kullaniyorum. Bataryali olanlara yani mod dediklerinden almayi dusunuyorum.

 
design by suckmylolly.com