16 Temmuz 2008 Çarşamba

Neden "Arzu'nun mağarası" ?

Bloguma "Arzu'nun mağarası" ismini vermemin sebeplerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Mağara ile ilgili mitlere ve sembollere kadim uygarlıklarda çok fazla rastlayabilirsiniz. Birçok ilahi şeyler ya dağ ya da mağara gibi yerlerde yaşanmıştır. Bunun dışında mağara ile ilgili en önemli mit, "Mağara mitosu" dur ve insanın gerçekleri farkedip aydınlanmaya başlamasını sembolize eder. Bu mitosta herkes bir mağarada, mağara çıkışna arkası dönük bir şekilde, heryeri oturdukları yere bağlı olarak karşısındaki ekranan bakmaktadırlar. Bu ekranda gördükleri aslında gerçek dünyanın yansımasıdır. Hepsi o şekilde bilinçlendiği için, bağlarını çözüp mağara çıkışına yönelmez, çünkü böylesine alışmışlardır ve böylesi kolay ve öğretilmiş olandır. Derken biri birgün, bir mağarada olduklarını ve yanılsamaya baktıklarını farkederek, cesaretle bağlarını çözer ve mağara çıkışına merakla yönelir. Çıkışa yaklaştıkça bir ışık gelmeye başlar. Bu ışık ilk başta gözlerini kamaştırır ve birşey göremez, gözleri bu ışığa alışkın değildir. İlerlemek zorlaşır. Ama cesaret ederek ve bıkmayarak ilerlemeye devam ederse, gözleri bu yeni ışığa alışır ve çıkışa doğru gelir. Çıkışta gerçek dünyanın tam da kendisini görür. Ama bunu yapabilmek için çok çalışması ve tüm bildiklerini unutup yeni bir sayfa açması gerekir. Çünkü hiçbirşey yanılsamada göründüğü gibi değildir. Burası biraz Matrix filminde de işlenmişti.

İşte bu nedenle mağara. Burası benim aydınlanma mağaram. Mağarada olduğumun farkındayım ve çıkışa doğru cesaretle ilerlemeye çalışıyorum. Bu ilerleme esnasında okurlarıma bazı tecrübelerimi aktarabilir, bilgi katabilirsem ve de birşeyler paylaşabilirsem, ne mutlu bana...

Ve uzun zamandır yazmakta olduğum şeyleri paylaşmak için niçin bu kadar bekledim?
Çünkü hazır değildim... Netleşmemiş zihinden bulanık konular aktarsam olmazdı... Bu nedenle 14 Temmuz 2008'de blogum yayın hayatına başladı...Sevgiyle kalın,

3 yorum:

Rüyacı dedi ki...

Hoş Geldin. İyiki çıkmışsın mağarandan. Bizlerde yaklaştık ışığa oldukça. Hepimize kolay gelsin.

Arzu dedi ki...

Sağolasın rüyacı, yanılsamanın farkına vardım ve çaba gösteriyorum, ve evet ışığı gördüm ancak bu çaba çok uzun ve çetin bir mesele, yavaş yavaş, adım adım ve kararlı :-)

Adsız dedi ki...

blog isimlerimiz hemen hemen aynı mantıktan çıkma.. yada tornadan.. :)