16 Temmuz 2008 Çarşamba

"Aynı nehirde iki kez yıkanılmaz"...

"Aynı sularda/nehirde iki kez yıkanılmaz" sözü Herakleitos'a ait bir söz olup, sembolik bir anlam taşır.

Tanrı insana aynı zaman, aynı mekan, aynı şartlardaki bir fırsatı sadece bir defa verir; onu değerlendirip derğerlendirmemek insanın elindedir. Buna benzer başka bir fırsat geldiğinde ise ne ortam ne de siz aynı değildir artık. Yani alınması gereken dersi zamanında almak gerekir.

Evrende herşey değişir, hiçbirşey aynı kalmaz, herşey akar, herşey hareket eder. Bu nedenle aynı nehre bir daha girdiğinizde su da aynı su değildir, siz de eskisi gibi değilsinizdir, siz de değişmişsinizdir. Çünkü herşey akar, değişir. Değişim süreklidir.

Yazar : Arzu Kaner ( Izinsiz kullanılamaz )

5 yorum:

Barış Çetin dedi ki...

tebrik ederim =) başarılı bi yazı olmuş.

Adsız dedi ki...

izninizle yarınki felsefe sınavımda bu anlamlı yorumunuzdan faydanalacağım :)

Adsız dedi ki...

ben de ben de.:) bayıldım bu yoruma.artık felsefe yazılılarından bi gün önce yerim belli :)

Yazar Beyin dedi ki...

Çok güzel açıklamışsınız
Teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Efsane oldu şu an sınavdayım yapıştırdım geçtim :)